Bosna i HercegovinaVijesti

TVSA: Online nastava izazov za obrazovni sistem u BiH

Školska 2019/20 godina je završena. Obilježena je drugačijim vidom izvođenja, zbog pandemije koronavirusa. Online nastava bila je izazov za cjelokupni obrazovni sistem u Bosni i Hercegovini, a šta je donijela učenicima nižih razreda i njihovim roditeljima pitali smo stručnjake.

Online nastava je imala određeni smisao i bila je korisna u samom početku, tvrdnja je učitelja, a doprinjela je i da proces nastave nije prekinut uprkos pandemiji koronavirusa. Roditeljima i djeci zatvaranje škola i adaptacija online nastavi donijela je probleme i stres. Ipak školska godina je uspješno realizovana.

„U ovom razdoblju razrednoj nastavi jako je bitan proces socijalizacije, ali u toku nastave on nije mogao biti u potpunosti ostvaren i to je vjerovatno odnosno sigurna sam, evo i sve analize ćemo sačekati i one će pokazati da je to jedan od najveći nedostataka online nastave“, kazala je Nihada Čolić, direktor Prosvjetno-pedagoškog zavoda Kantona Sarajevo.

Karakteristika i otežavajuća okolnost online nastave bila je potreba potpune podrške roditelja jer učenici nižih razreda nisu mogli samostalno pristupiti izvođenju online nastave.

„Određeni nastavni sadržaji nisu mogli biti realizirani na adekvatan način jer nije bilo mogućnosti da se raliziraju. Evo ja ću navesti onaj proces koji je najvažniji u početnom čitanju i pisanju je grafička struktura slova. Taj proces sigurno se nije mogao uraditi kako se radio i kako rade kolege u učionici i to je ono što nedostaje našoj djeci i što će u narednom periodu morati prevazići“, istakla je ona.

Da ovo nije bio lak proces govori činjenica da su uloženi veliki napori od strane nastavnika, učenika i roditelja.

„Naravno da su u ovakvim okolnostim kada vi u kratkom vremenu u ovako postavljenom obrazovnom sistemu prebacite stvari na online platformu da ćete imati nužno problema. Prva stvar o kojoj ste vi govorili jeste da li sva djeca imaju jednake uvjete za rad. Dakle, to više nije školska sredina koja daje tu vrstu jednakosti, nego u ovom trenutku je da li je u kući više djece, da li je kvalitetna internet konekcija, kvalitetni uređaji. Nakon toga da li svako dijete može računati na nečiju pomoć ukoliko zatreba“, rekao je Namir Ibrahimović, direktor OŠ „Safvetbeg Bašagić“.

Kada se uzmu u obzir sve okolnosti, sve je odrađeno na najkvalitetniji mogući način, tvrdi profesor Ibrahimović. Ali ono što također ističe jeste socijalna interakcija koju dijete jedino može da osjeti unutar obrazovne ustanove, te da se za početak naredne školske godine treba posvetiti posebna pažnja i uvidjeti na koji način dočekati učenike.

Marina Jeina, TVSA

0 0 vote
Article Rating

Show More
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x

Our website uses cookies and thereby collects information about your visit to improve our website (by analyzing), show you Social Media content and relevant advertisements. Please see our page for furher details or agree by clicking the 'Accept' button.

Cookie settings

Below you can choose which kind of cookies you allow on this website. Click on the "Save cookie settings" button to apply your choice.

FunctionalOur website uses functional cookies. These cookies are necessary to let our website work.

AnalyticalOur website uses analytical cookies to make it possible to analyze our website and optimize for the purpose of a.o. the usability.

Social mediaOur website places social media cookies to show you 3rd party content like YouTube and FaceBook. These cookies may track your personal data.

AdvertisingOur website places advertising cookies to show you 3rd party advertisements based on your interests. These cookies may track your personal data.

OtherOur website places 3rd party cookies from other 3rd party services which aren't Analytical, Social media or Advertising.