SarajevoVijesti

TVSA: Saobraćajni stručnjaci “GRAS ne bi trebao postati dio Holdinga”

Kantonalno javno komunalno preduzeće GRAS ne bi trebalo postati dio Holdinga, mišljenja su pojedini saobraćajni stručnjaci. Umjesto toga, mnogo bolja ideja za ovo preduzeće bilo bi formiranje Direkcije za prevoz putnika. Ova ustanova imala bi funkciju svojevrsnog regulatora javnog prevoza u KS.

Preduzeće GRAS već dugi niz godina opterećuju brojni nagomilani problemi. Pandemija korona-virusa dodatno je usložnila ovu već ionako tešku situaciju. Primjera radi, ranije su prevozili i do 250.000 putnika dnevno, a danas je situacija daleko drukčija. 

„Mi sad prevozimo po našim podacima nepunih 100.000 putnika to je drastičan pad prihoda, mi naravno troškove imamo sve iste, mi moramo trošiti naftu, plin, dijelove itd – vozila moraju poštovati redove vožnje“, rekao je Besim Gljiva, član kriznog štaba KJKP GRAS.

Mora se naći način da preduzeće GRAS izađe iz krize jer za tramvajski, kao i trolejbuski saobraćaj – nema alternative, poručuju stručnjaci. Do nekog vida reorganizacije što prije, ističu, mora doći.

„Jer ukoliko privatni operateri prije svega Centrotrans, i ostali, imaju jako velike gubitke i zasigurno su morali smanjiti plate svojim uposlenicima smatram da nešto slično se treba uraditi i u javnim gradskim preduzećima“, rekao je Adnan Tatarević, saobraćajni stručnjak.

Nasuprot prijedlogu da GRAS postane dio holdinga po uzoru na pojedine zemlje u regionu, Tatarević smatra da je mnogo bolja ideja formiranje direkcije za prevoz putnika, koju je iniciralo Udruženje inžinjera saobraćaja. Prednost je što njeno formiranje ne bi zahtijevalo dodatna novčana sredstva, već samo reorganizaciju ministarstva saobraćaja.

„Mi smo sada u prethodnom periodu usljed tih nepovoljnih uslova koji su pogodili GRAS zbog poslovanja i velikih dugovanja imali jako mnogo linija koje nisu održavane na redovan način. Sa uvođenjem ove direkcije ona bi to mnogo brže, mnogo tačnije i efikasnije za stanovništvo radila“, istakao je Tatarević.

U GRAS-u su svjesni brojnih problema, ali kažu da onoliko koliko mogu rade na poboljšanju. Nedavno je određeni broj novih minibusa uključen u saobraćaj, a u planu je nabavka i novih vozila. „

„Očekujemo nabavku određenog broja vozila kako bi pojačali autobuske linije, a kroz program EBRD-a to je poznato, planira se rekonstrukcija pruge i nabavka novih tramvaja“, kazao je Gljiva.

Upravo za ovu namjenu, Vijeće ministara BiH danas je odobrilo zaduženje u iznosu 68,5 miliona maraka kod Evropske investicione banke.

Berina Bevrnja – Muratović

0 0 vote
Article Rating

Show More
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x

Koristimo kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Nastavkom pregleda web stranice slažete se s uvjetima korištenja.