SarajevoVijesti

TVSA: Dikrecija za puteve KS o presjeku stanja za 2020 – realizirano više od 90% projekata

Više od 90% projekata Direkcije za puteve KS u toku je realizacije ili je završeno  –  presjek je stanja u 2020.godini kada je riječ o kapitalnim projekatima ali i ostalim infrastrukturnim projektima u KS. Poseban naglasak dat je na izgradnji IX i I transverzale, te problemima na terenu.

Kada je riječ o 9. transverzali, u toku su završni radovi na nadvožnjaku preko željezničke pruge te na izgradnji servisne saobraćajnice u zoni transverzale. Predstoji spajanje izgrađene prve etape od ulice Džemala Bijedića i nadvožnjaka. Ipak, najviše govora i ovaj put bilo je o brojnim problemima u izgradnji 1. transverzale, poput rješavanja imovinsko-pravnih odnosa, izmještanja instalacija i sl.

„Riješeni su imovinsko pravni odnosi na dijelu ulica od Kranjčevićeve do Braće Begić i Tešanjska 21, 23 tzv. Kasarna. Trenutno se radi na uklanjanju tog objekta, s tim ćemo imati čistu trasu od objekata. Kad riješimo izmještanje komunalnih instalacija može se krenuti sa izgradnjom“, Selmir Kovač, direktor Direkcije za puteve KS.

Neosporno je da postoje brojni problemi na izgradnji 1. transverzale, ističu iz Direkcije. Međutim, dodaju da je vidan pomak samo u posljednje dvije godine, naročito kada je riječ o poddionici Bare – tunel Kobilja Glava.  

„Niko ne spominje da do 2018. godine tu nije bilo nikakve riječi, 1. transverzala je bilo mrtvo slovo na papiru. Mi smo pokrenuli taj projekat jedan dio se izvodi i on je pri kraju, neće se samo raditi asfaltiranje zbog kopanja tunela pošto nam je deponija s ove strane, mašine ulaze u tunel da nam ne bi uništili asfalt“, istakao je Kovač.

Ovakav kompliciran sistem je neodrživ i mora se pod hitno mijenjati, mišljenja je premijer KS, i to naročito kada je riječ o pravnim procedurama zbog kojih projekti kasne i po nekoliko mjeseci. Primjera radi, od same ideje, projektovanja pa do uvođenja izvođača radova u posao u najboljem slučaju traje 95 dana –  u praksi nerijetko se to oduži.

„Sistem je izuzetno kompliciran, javne nabavke uređene su na nivou države, taj zakon je vec odavno zreo za dorade i za izmjene i dopune jer je on kočnica kontinuiranom i jednom protočnom sistemu u KS i u drugim mjestima“, rekao je Mario Nenadić, premijer KS.

Osim o projektima, razgovarano je i o samoj Direkciji i sistematizaciji radnih mjesta. S obzirom na obim posla, zaključeno je da se ovo preduzeće mora restruktuirati kako bi kvalitetnije mogli odgovoriti zadacima. Samo u ovoj godini u toku je realizacija čak 85 projekata.

„U realizaciji ovih projekata izuzetno je malo ljudi zaposleno u Direkciji za puteve, dakle sedam inžinjera na projekte vrijedne više od 73 miliona KM  je u svakom slučaju nedovoljno“, povukao je Nenadić

Također, još jedna najavljena novina u radu Direkcije po uzoru na region jeste uvođenje tzv. geografskog informacionog sistema. On podrazumijeva online praćenje održavanja i rekonstrukcije svih cesta za koje je zadužena Direkcija, odnosno kompletan digitalni uvid u putnu mrežu.

Berina Bevrnja – Muratović

0 0 vote
Article Rating

Show More
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x

Koristimo kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Nastavkom pregleda web stranice slažete se s uvjetima korištenja.