Predstavljeni rezutati aktivnosti u suzbijanju posljedica pandemija u obrazovanju: Fokusirati se na reforme u osnovnom obrazovanju
Ministarstvo za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo, UNICEF BIH i Delegacija Europske unije u BiH danas su predstavili aktivnosti i rezultate u okviru Regionalnog projekta za smanjenje posljedica pandemije COVID-19 na živote djece i porodica Zapadnog Balkana i Turske- Komponenta Obrazovanje za BiH.
Ministrica Naida Hota-Muminović je, ovom prilikom, naglasila da je Kanton Sarajevo dio svjetskih tokova kojima se želi odgovoriti na izazove u postpandemijskom vremenu.
“Uspješno smo se nosili sa svim izazovima pandemije COVID-19, a posebnu zahvalnost za to dugujemo našim profesionalcima u obrazovanju, nastavnicima i odgajateljima, školskim menadžmentima i stručnim službama. U potpuno novim okolnostima i okruženju kreirali smo, novo online obrazovanje. U postpandemijskom vremenu posebnu pažnju ćemo posvetiti sanaciji obrazovnih učinaka i šteta. Kao dio ovog projekta i ovo ministarstvo očekuje da će njegovi rezultati osnažiti nastavnike i sve profesionalce u obrazovanju, da ćemo dobiti nove smjernice, te integrisati ovaj projekt sa već započetim procesima u poboljšanju obrazovnih učinaka i mentalnog zdravlja djece i porodica”, istakla je ministrica Hota-Muminović.
Naglasila je da su jaki i stabilni profesionalci koji servisiraju obrazovanje, uz kapacitirane stručne službe, ključ kvalitetnog obrazovanja:
Zamjenica predstavnice UNICEF-a u BiH Veronika Veroschenko je istakla da se sada, u situaciji kada su škole otvorene i kada su se djeca vratila u učionice, ne možemo vratiti prijašnjem konceptu rada.
U ime delegacije Europske unije u Bosni i Hercegovini, finansijera ovog projekta, Stephen Dahlgren podsjetio je da je EU prisutna već 20 godina kao najveći donator u oblasti obrazovanja.
“Trenutno radimo na implementaciji 12 projekata, a tiču se stručnog obrazovanja, visokoškolskog i predškolskog obrazovanja, što je nama možda i najvažnije. Bitno je istaći da je obuhvat djece koja pohađaju predškolsko obrazovanje u BiH svega 25 posto, a to je najniža razina u Europi. Studija u kojoj je učestvovala i BiH je pokazala da učenici u BiH uzrasta od 15 godina su na razini učenika od 12 godina u zemljama OSCD-a. Nužno je raditi na stalnom unapređenju osnovnog obrazovanja i upravo tu vidimo UNICEF kao bitnog aktera tih procesa. Europska komisija želi da djeluje u tom pravcu, smatramo to temeljnim pitanjem, bitno je fokusirati se na unapređenje osnovnog obrazovanja”, poručio je Dahlgren.