online slots game malaysia
KulturaVijesti

Pijanista Peđa Mužijević otvorio 17. izdanje Festivala Majske muzičke svečanosti

Otvaranje 17. izdanja Festivala Majske muzičke svečanosti upriličeno je u Domu Oružanih snaga BiH. Tim povodom nastupio je Peđa Mužijević, sarajevski pijanist s američkom adresom, koji se publici u rodnom gradu predstavio prvi put nakon tri decenije.

Njegovom nastupu prethodilo je obraćanje Ališera Sijarića, dekana Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu, koji je odao počast Dževadu Šabanagiću, violinisti i dugogodišnjem profesoru Muzičke akademije koji je preminuo 10. maja ove godine. Njegov višedecenijski umjetnički, pedagoški i društveni angažman dao je neizmjeran doprinos razvoju te i institucije, ali i bosanskohercegovačkom kulturnom životu u cjelini.

– Kao pijanist i kustos, poznat po nesvakidašnjem spoju historijske i savremene muzike, Peđa Mužijević je sinoć predstavio programski koncept “Homage to Mixtapes” zamišljen kao omaž kasetofonu i periodu presnimavanja muzike sa LP ploča i radio stanica. Time je svakom pojedincu omogućeno snimanje raznolikog muzičkog sadržaja, kreiranje jedinstvenih kompilacija i osmišljavanje vlastitog iskustva slušanja. Ispreplitanjem stilski raznolike muzike iz različitih perioda, Mužijević se tim programom poigrava percepcijom publike o (ne)očekivanom, čime istovremeno u prvi plan isplivava i jedan od ključnih predmeta njegovog umjetničkog i kustoskog rada – ispitivanje koncerta kao formata – navodi se. 

Koncert, koji se izvodio bez pauze, podijeljen je u četiri dijela. Okosnicu, svakog od tih dijelova, činila je jedna višestavačna kompozicija interpretirana “razbijanjem” ustaljene konvencije, tako da se pojedinačni stavovi razdvajaju stilski kontrastnim komadima, pri čemu se svaki od četiri “paragrafa” svira povezano, kao jedinstvena muzička cjelina.

“Kostur” prvog dijela koncerta bila je Sonata, G dur, Wq. 55/6 (1765) C. P. E. Bacha, tom prilikom isprepletena sa stavom “Tempo di valse (poco vivace – a l’orgue de Barbarie)” iz ciklusa “Musica ricercata” (1953) G. Ligetija i dva komada “Serenade” i “Waltz of the Moment” iz djela “Four Pieces” op. 305 (2021) V. Silvestrova.

Okosnica drugog paragrafa bili su komadi iz Ciklusa “Seven Days” (2020) američkog kompozitora G. Spearsa, nastalog u periodu pandemije Covid-19 s idejom preispitivanja načina na koje slušanje u različito doba dana utječe na percepciju muzike. Iz te zbirke od 21 minijature, Mužijević je izveo “Thursday Morning”, “Friday Afternoon” i “Saturday Evening” prožete izborom iz “La femme 100 tete” (1933) G. Antheila i “Oiseaux tristes” iz “Miroirs”, M. 43 (1905) M. Ravela.

– Kao zaseban paragraf izvojena je kompozicija “Dreaming Awake” (2003) P. Glassa. Nakon toga  uslijedila je završna cjelina u čiji se temelj, Sonatu, Es dur, Hob. XVI/52 (1794) J. Haydna, između prvog i drugog stavara inkorporira “Pastorale (from the Kingdom of Atlantis, ca.10,000 B.C.)” iz prve sveske “Makrokosmos” (1972) G. Crumba, dok drugi i treći stav dijeli komad “Aeolian Harp” (1923) H. Cowella. Uplitanje savremenih tehnika sviranja kontrastiralo je prozračnom toku interpretacije te klasičke sonate – saopćeno je iz Koncertna sezona MAS.

0 0 vote
Article Rating

Show More
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x

Koristimo kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Nastavkom pregleda web stranice slažete se s uvjetima korištenja.

trusted online casino malaysia