SarajevoVijesti

Općina Stari Grad poziva na poštivanje zakona o zakupu poslovnih prostora

Općina Stari Grad Sarajevo poziva sve zakupce poslovnih prostora u vlasništvu Općine da se pridržavaju Zakona o preuzimanju, izmjenama i dopunama Zakona o zakupu poslovnih zgrada i prostora KS, kao i Odluke o dodjeli u zakup poslovnih zgrada i poslovnih prostora Općine Stari Grad i rasporedu poslovnih djelatnosti.

U suprotnom, iz Općine saopćavaju da će biti prinuđeni poduzeti zakonske mjere koje mogu uključivati i oduzimanje prostora, te krivično gonjenje.

Podsjećaju zakupce da zakon i spomenuta odluka definišu sva prava i obaveze koje imaju, te da prilikom potpisivanja ugovora sa Općinom Stari Grad prihvataju te obaveze. 

Sukladno tome, bilo kakvo kršenje obaveza neće biti tolerisano, posebno imajući u vidu podršku koju je ova lokalna zajednica, predvođena općinskim načelnikom Ibrahimom Hadžibajrićem, pružila i još uvijek pruža zakupcima kako bi se umanjile posljedice pandemije koronavirusa. Privremeno ukidanje zakupnina, te njihovo umanjenje u korist zakupaca, do sada se na budžet Općine Stari Grad odrazilo u iznosu višem od 1,6 miliona KM.

Iako od zakupaca, kako navode iz Općine, očekuju korektan i partnerski odnos, stanje na terenu upućuje na nešto sasvim drugo.

-Svjedoci smo da pojedini zakupci prostore koje su dobili u zakup od Općine Stari Grad izdaju u podzakup po cijenama daleko višim od onih koje oni plaćaju Općini. Odluka o dodjeli u zakup poslovnih zgrada i poslovnih prostora Općine Stari Grad i rasporedu poslovnih djelatnosti to jasno i decidno zabranjuje i takvi postupci neće se tolerisati – upozoravaju iz ove općine u saopćenju.

Navode da građane ne nasijedaju na ovakve ponude jer općinske prostorije u zakup može izdati samo i isključivo Općina Stari Grad, a sve drugo je protuzakonito. Takvo ponašanje se neće tolerisati, te će poduzimati sve raspoložive zakonske mjere kako bi se tome stalo ukraj. 

Kao jedan od primjera zloupotrebe općinskih poslovnih prostora evidentirana je i tzv “ustupnine zakupa” tih prostora, uz enormno visoke novčane naknade – i do nekoliko desetina hiljada konvertibilnih maraka, a koje vrše zakupci pravni subjekti.

Još jedan problem sa kojim se suočava nadležna općinska Služba za privredu je, kako se nvaodi, neaktivnost određenog broja poslovnih prostora. Svaki zakupac prilikom potpisivanja ugovora prihvata obavezu da prostor mora staviti u funkciju najkasnije u roku od tri mjeseca, a što ovisi od uslovnosti samog prostora. Maksimalni rok je tri mjeseca za manje uslovne prostore, a uslovni prostori se mogu i ranije staviti u funkciju.

Isto tako, ako zakupac prostor drži neaktivnim dva mjeseca, Općina ima pravo raskinuti ugovor i deložirati zakupca. Ta odredba unesena je u Zakon o preuzimanju, izmjenama i dopunama Zakona o zakupu poslovnih zgrada i prostorija KS 2019. godine upravo kako bi se spriječile zloupotrebe i štete koje su se nanosile općinama, kao i da bi se spriječile situacije da prostori u najužoj gradskoj jezgri stoje prazni i zatvoreni.

-Uvjerili smo se u praksi da su najčešći razlozi zakupaca za neaktivnost prostora što traže pogodnog podzakupca – treće lice od kojeg uzimaju visoke iznose novca za ustupanje prostora. Sve su to malverzacije kojima se mora stati ukraj – navodi se u saopćenju.

Iz Općine Stari Grad Sarajevo pozivaju zakupce općinskih poslovnih prostora na korektan odnos, redovno izmirivanje svojih obaveza, poštivanje važeće Odluke i odredbi ugovora koji su potpisali.

0 0 vote
Article Rating

Show More
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x

Koristimo kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Nastavkom pregleda web stranice slažete se s uvjetima korištenja.