online slots game malaysia
BiznisVijesti

Pravdić: Rekonstrukcija tunela Crnaja počinje krajem septembra

Zbog posljedica pandemije Covid-19, umanjenih prihoda JP Ceste FBiH za 10 miliona KM, činjenice da do kraja naredne godine JP Ceste moraju  implementirati kredit Svjetske banke i Evropske investicijske banke, a i zbog činjenice da autocesta na koridoru V-c vjerovatno  neće biti sagrađena u skorom periodu,te lošeg trenutnog stanja tunela, postalo je neminovno da se krene sa rekonstrukcijom tunela Crnaja po postojećem ugovoru koji je potpisan i za koji je osigurana građevinska dozvola, izjavio je za Fenu direktor JP Ceste FBiH Ljubo Pravdić.

Pojašnjavajući odluku Federalne vlade o početku radova na obnovi jednog od ključnih tunela na magistralnoj cesti Sarajevo-Mostar Pravdić je kazao da je posebna studija pokazala da bi privremeno alternativno rješenje odvijanja prometa koštalo oko 8 miliona KM, da bi uključivalo velike uspone i da se u takvim uvjetima teški promet ne bi mogao odvijati. Zbog svega toga, odlučeno je da se krene u rekonstrukciju prema postojećem ugovoru.

-Prema postojećem ugovoru, te obzirom da nemamo opciju nikakvog obilaska, za vrijeme rekonstrukcije tunela predviđeno je  da se sav promet odvija naizmjenično jednom saobraćajnom trakom, ističe Pravdić.

-Simulacija je pokazala da ukoliko neka vozila budu čekala na drugi interval, ukupno čekanje može iznositi 18 minuta. Ako bi se desilo da se promet nakuplja na nekom drugom mjestu, pa posljedično tome dođe do nakupljanja i na tunelu, naša pretpostavka na osnovu simulacije je da maksimalno čekanje ne bi trebalo premašivati dužinu tri intervala, odnosno ukupno 30 minuta, pojašnjava direktor Cesta FBiH.

Što se tiče alternativnih pravaca, mogu se koristiti druge magistralne ceste, od Lašve do  Nević Polje preko Bugojna, Kupresa, Tomislavgrada do Mostara. Također cestom M 16.4 Jablanica-Bugojno njime mogu prometovati vozila maksimalne nosivosti do 7,5 t, a tu je i pravac Sarajevo –Foča-Trebinje.

Radovi na rekonstrukciji tunela Crnaja bi trebali započeti do kraja septembra odnosno kada se pribave saglasnosti za izmjenu režima prometa. Prvo će se početi sa radovima na lijevoj strani tunela, pravac Sarajevo – Mostar, uz primjenu izmjenjenog režima prometa naizmjenično jednom saobraćajnom trakom kroz tunel.

Završetak prve faze je planiran do januara 2021. godine.

U drugoj fazi će se promet prebaciti na dio koji će biti završen i asfaltiran u prvoj fazi tj .lijeva strana u pravcu Sarajevo-Mostar , kako bi se izvodili radovi na  desnoj  strani u pravcu Mostara. Završetak te faze  skupa za zidovima koji su visoki 2,5 metra u tunelu, skupa sa podnožnim svodom kolektorom hidroizolacijom , planiran je u maju sljedeće godine kako bi tokom ljetnog perioda građevinske i turističke sezone, pa sve do septembra, promet bio pušten dvosmjerno kroz tunel.

U septembru bi radovi ponovo započeli, bila bi završena hidroizolacija u svodu tunela,torkret beton, osvjetljenje i asfalterski radovi, kako bi se, zaključno sa zimom, ovaj projekat trebao okončati. Potrebno je napomenuti da je ugovor potpisan 18.6.2019. godina sa JV u sastavu HP Investing d.o.o. Mostar i Euro-Asfalt d.o.o. Sarajevo koji su trenutno među najboljim kompanijama za radove na tunelima u našem okruženju tako da  Cestama FBiH ne očekuju nikakve propuste niti probleme od strane izvođača.

0 0 vote
Article Rating

Show More
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x

Koristimo kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Nastavkom pregleda web stranice slažete se s uvjetima korištenja.

trusted online casino malaysia