Biznis

Potrošači u BiH se žale na rast cijena i nepravedne usluge

 U posljednjih šest mjeseci, za vrijeme pandemije koronavirusa, Instituciji ombudsmena za zaštitu potrošača pristiglo je više od 400 raznih žalbi i pritužbi. U početku su se građani BiH  uglavnom žalili na rast cijena i nedostatak određenih artikala na policama u trgovinama, a kasnije i na nepravedne usluge u telekomunikacijskom, bankarskom sektoru i slično.

To je novinarima u Sarajevu izjavio ombudsmen za zaštitu potrošača u BiH Saša Marić .

Na pitanje šta učniti dalje na zaštiti potrošača, on odgovara da je cilj uključiti u cijeli problem medije jer građani potrošači imaju pravo znati koja su njihova zakonska prava, kao i to da se mogu obratiti Instituciji ombudsmena kako bi mogli reagirati na nepravilnosti. Zasad potrošači nisu dovoljno upoznati s vlastitim pravima, štaviše, ni s činjenicom da ih uopće imaju.

Danijel Malić je uime realizatora projekta „Doprinos organizacija civilnog društva u zaštiti potrošača u skladu s EU standardima“ kazao novinarima da osnovni zadatak tog projekta adresira kolektivnu zaštitu potrošača, i to uspostavom savjeta za zaštitu potrošača u lokalnim zajednicama, kao i komisija pri javnim komunalnim preduzećima za rješavanje prigovora.

– Savjeti donose politike na kantonalnom i lokalnom nivou, koje se tiču cijena, načina isporuke usluga, kvaliteta usluga i slično, dok komisije rade na rješavanju pojedinačnih prigovora potrošača, ali i prigovora koji se odnose na zajednice etažnih vlasnika odnosno sistema kolektivnog stanovanja  – Malilćeve su riječi.

Aktuelnoj politici zaštite potrošača u BiH nedostaje dosljednja realizacija propisa.

Zakon o zaštiti potrošača BiH poznaje navedene mehanizme savjeta i komisija, navodi dalje Malić, ali, primjerice, u Republici Srpskoj nije provođen dosljedno u ta dva segmenta iako su obavezni.

Potrošačima, čiji predstavnici su zastupljeni u navedenim savjetima i komisijama, omogućava se da se čuju njihovi stavovi.

0 0 vote
Article Rating

Show More
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x

Our website uses cookies and thereby collects information about your visit to improve our website (by analyzing), show you Social Media content and relevant advertisements. Please see our page for furher details or agree by clicking the 'Accept' button.

Cookie settings

Below you can choose which kind of cookies you allow on this website. Click on the "Save cookie settings" button to apply your choice.

FunctionalOur website uses functional cookies. These cookies are necessary to let our website work.

AnalyticalOur website uses analytical cookies to make it possible to analyze our website and optimize for the purpose of a.o. the usability.

Social mediaOur website places social media cookies to show you 3rd party content like YouTube and FaceBook. These cookies may track your personal data.

AdvertisingOur website places advertising cookies to show you 3rd party advertisements based on your interests. These cookies may track your personal data.

OtherOur website places 3rd party cookies from other 3rd party services which aren't Analytical, Social media or Advertising.