Proteklih dana Kamerni teatar 55 bio je središte kulturnih dešavanja u Sarajevu, pružajući publici regionalnu pozorišnu čaroliju. Proglašenjem pobjednika i svečanom dodjelom nagrada, završen je osmi Internacionalni teatarski festival „Dani Jurislava Korenića”.
Svečanom dodjelom nagrada u sarajevskom Kamernom teatru 55, sinoć je spuštena zavjesa na ovogodišnje izdanje festivala „Dani Jurislava Korenića“. Od pet predstava u okviru takmičarskog programa, dvije su se izdvojile, Kako sam naučila da vozim i predstava Ćelava pjevačica.
-Te dvije predstave su po svojoj izvrsnosti, rediteljskim konceptima, glumačkim ostvarenjima, po mišljenju žirija odskočile u ovogodišnjoj selekciji i mogu reći da smo zahvaljujući tim predstavama vidjeli zašto je ovaj festival neophodan Sarajevu. A da je ova pozornica ovdje, nije slučajno, u glumačkim kuloarima duhovito nazvana hirurškim stolom- zato što je ovo upravo prostor gdje se ne može scenski lagati – istakao je Dino Mustafić, reditelj i predstavik žirija.
-Evo ove godine smo imali javni poziv za učešće na festivalu, imali smo oko 60 prijava iz cijelog regiona, što je za jedan, da ne zvučim pogrešno, mali festival – mali u smislu male scene, specifične scene Kamernog, to je ogroman broj predstava, pozorišnih kuća koji znaju gabarite naše scene toliko mnogo predstava za festival što je nama bilo veliko i iznenađenje i ohrabrenje – poručio je Vedran Fajković, dramaturg Kamernog teatra 55.
Nagrada „Jurislav Korenić“ za najbolju režiju pripala je Tari Manić za predstavu „Kako sam naučila da vozim.“ Predsjednik žirija Dino Mustafić je obrazložio ovu odluku riječima:
„Zanimljivom scenskom postavkom rediteljica Tara Manić uokviruje dvoje glumaca u veoma mali izvođački prostor. Imanentnim rediteljskim sredstvima vodi glumce i pronalazi zanimljiva scenska rješenja, gdje je intimizacija publike, koja sjedi na sceni zajedno sa akterima, nesvakidašnje ‘ubacivanje’ svakog posjetioca u osjetljivu i traumatičnu priču. Na taj način donosi emotivni naboj i uzbudljivo gledalačko iskustvo.“
Nagrada „Dragan Jovičić“ za najboljeg glumca dodijeljena je Svetozaru Cvetkoviću. Mustafić je istakao:
„Cvetković slojevito, s minimalnim glumačkim sredstvima i punim emocionalnim pokrićem, portretira lik razdirujućeg čovjeka strasti, ali i iskrene opčinjenosti djevojčicom. Na vrlo suptilan način pokazuje mehanizam manipulacije zlostavljača.“
Nagrada „Dragan Jovičić“ za najbolju glumicu pripala je Olgi Odanović. Prema riječima Mustafića:
„Olga Odanović energično, ritmički i jezički precizno, na bokeškom dijalektu, duhovito i nadahnuto kreira ulogu gospođe Borio kao snažan matrijahalni karakter I stožer cjelokupne radnje predstave.“
Nagrada „Žan Marolt“ za najboljeg mladog glumca dodijeljena je Momčilu Otaševiću za ulogu gospodina Lazarija, dok je ista nagrada za najbolju mladu glumicu pripala Marti Bogosavljević. Mustafić je objasnio:
„Momčilo Otašević razigrano i ekspresivno oblikuje lik gospodina Lazarija s duhovitim glumačkim rješenjima i precizno vođenom fizikalnošću, dok Marta Bogosavljević vješto smjenjuje različite registre – od djetinjstva do zrelih godina, prelazeći iz komičnog izraza u višeslojno dramsko oblikovanje lika djevojke koja ostaje neprimijećena u tišini zlostavljanja.“
Nagrada publike za najbolju predstavu pripala je predstavi „Gidionov čvor“ u režiji Selme Alispahić.
Nagrada „Avazov zmaj“ za najbolju predstavu festivala, koju tradicionalno dodjeljuje list „Dnevni avaz,“ pripala je predstavi „Kako sam naučila da vozim“ u režiji Tare Manić. Nagradu je uručila Nerma Ajnadžić, zamjenica glavnog i odgovornog urednika „Dnevnog avaza.“
Kamerni teatar 55 još jednom je potvrdio svoju ulogu kao ključni promotor teatarske umjetnosti i regionalne saradnje, završivši festival na visokom, umjetničkom nivou.